torsdag 19 februari 2009

Nu måste jag skärpa mig.....eller nått.

Ett plus på vågen igår och bakad potatis med skagen idag. Inte bra inte bra....

Har gjort fel hela dagen....

ÅT en dåligt frukost när jag kom hem från jobbet imorse.

Vaknade efter tre-fyra timmar och var hungrig, men hade inte tid(?) att äta för jag skulle åka och lämna tillbaka mammas bil som jag lånat när min varit trasig. Jag tog en tallrik vaniljyghurt på stående fot. Följde med mamma till ÖB för hon skulle handla en ny klöspelare till hennes megastora katt(ragdoll) som raserat den gamla.

När vi kommer hem (till mamma) med den så upptäcker vi att hyllplanen är alldeles för små för megastora Kellin. Men det tänkte vi inte på förrän den var ihopmonterad..... Öppet köp gäller vid obruten förpackning.

Så det vara ju bara att försöka lappa ihop den gamla klöspelaren med lim och skruv. Jag lyckades få till det ganska bra. Det håller väl ett tag iaf. Den nya klöspelaren fick jag med mig hem till mina sötnosar. Två små kattflickor som får plats på de små hyllplanen.

Åker hem för att laga mat, för vid det här laget är jag VRÅLHUNGRIG!!
För att stilla den värsta hungern tar jag en apelsin och då ringer en kompis. "Ska du följa med till IKEA?"
Visst.... äter upp apelsinen, hoppar in i duschen och sen åker vi till IKEA och kollar runt lite i andra affärer.
Sen blir vi hungirga....och då kunde jag inte låta bli Linds bakade potatis med skagenröra. MUMS! GOTT! men inte bra när det gäller points.

Men jag är fortfarande mätt =)

En ny dag imorrn....!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar