fredag 6 februari 2009

Taco-Pizza

Vilken tur att jag lyssnade på mina barn i eftermiddag när vi var och handlade.
De ville har pizza och jag tyckte det skulle bli för dyrt i points.
Men då föreslog de att vi skulle testa Sara Lee´s pizzakit. Vi har pratat om det länge, men det har aldrig blivit av.
Jaja, det måste iaf bli bättre än köpepizza i alla fall. Då har jag ju koll på hur mycket "gojs" som läggs på.
Sagt och gjort. Vi köpte hem pizza-kitet och lite "pålägg".
Igår gjorde jag Taco&Pastagratäng och fick en massa tacofärs över. Det kanske kunde passa till pizzan?

Detta hade jag på min pizza:
(hoppa jag har räknat rätt points på pizzadegen nu...)

1/6 pizzabotten inkl tomatsås - 3,5 points
50g rökt skinka - 1 points
60g tacokryddad nötfärs - 2 points (räknar inte tacomix och stekfett)
skivade champinjoner
1dl riven ost 17% - 2 points

Totalt: 8,5 points

Liiite skillnad på points om man jämför med en köpepizza. Och så sitter jag här behagligt mätt istället för "tegelstensmätt"

Kommer inhandlas fler gånger!

En annan variant hittar du här. Där är ett pizzakit uppdelat i 4 port. Jag delade upp det i 6 port. för mitt pålågg kostade lite mer.
http://56kilo.se/2007/11/04/pizzakit/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar