fredag 20 mars 2009

Provat kläder idag....

..och det var riktigt riktigt roligt! Peppande om inte annat!

Jag kunde få på mig kläder som hängde på "vanliga" avdelningen!! Tjoohoo!!
Provade två jeanskjolar i strl 46 och jag kunde ha bägge två! Sen provade jag en skitsnygg vårjacka i strl 46/48! Satt som en smäck!
Jag har alltid klätt mig i "säckiga" kläder som döljer. Men den här jackan hade ett midjeskärp och faktiskt så ser jag ju mycket smalare ut...

Men hur sjutton gör man med kläder när man håller på att gå ner i vikt? Särskilt när plånboken kommer damma rejält nu när jag blir arbetslös, och då menar jag rejält.
Var jättesugen på att köpa vårjackan, men den kommer ju snart bli för stor.... Jag känner mig lite för snål för att köpa "dyrare" kläder som jag sen inte kan använda.

Hur har ni gjort som gått ner flera storlekar?

Och så måste jag berätta angående mitt tidigare inlägg och om att mina ungar skulle kalla mig för "Tant" nu..
Den första kommentaren blir från båda i kör "Fan va snyggt mamma och vad smal du ser ut i ansiktet nu!!"
Kan man bli glad för mindre eller??

2 kommentarer:

  1. Hej! Sådant är roligt och en riktigt motivationstyrka.. Just för kläder är ju så viktiga..

    När det gäller kläder så är det tråkigt just för att det blir ju så dyrt. Jag gav bort kassar till rödakorset. För jag har ju många stl som legat.

    Sedan älskar jag kläder och handlar lite väl mycket ibland. Men nu tycker jag att det är skoj, när man tycker kläderna sitter bättre..

    Du är jätte fin på korten, visst blir man glad när ungarna säger det man bara ler...

    Kramar om dig

    SvaraRadera
  2. Jag gick ner mer än två storlekar på ett år! Jag gick på cellgifter hela 2008. Några finbyxor var jag tvungen att köpa nya, pga jobbsökeri, begravning osv. Men jag behöll mina gamla jeans på, med mjukisbyxor under. Kanon kalla vinterkvällar och vinterdagar! När du känner att du stannar i din vikt, kan du köpa ETT par byxor. Tänk inte på jackor och sånt, det är snart sommar.

    SvaraRadera