onsdag 4 mars 2009

Sista gången på VV ikväll...

Ja, iaf för ett tag framöver.

Tyvärr så har jag, som många andra, drabbats av arbetslöshet. Jag slutar jobbet den 2 april och för tillfället ser det inte så ljust ut på arbetsmarknaden. Och till följd av det så kommer det bli en väldigt stor förändring ekonomiskt. Från nattjobb till a-kassa =/

Jag SKA klara det oxå! Men har beslutat att "spara" VV-pengarna till att köpa bättre mat. 350kr är mycket pengar när man lever på marginalen.

Jag har kostat på mig en ny våg och tänker fortsätta vägningen på egen hand hemma.

Min vägdag kommer fortfarande bli på onsdagar, men istället för kvällsvägning kommer jag väga mig på morgonen.

Och hur gick det ikväll då? Med tanke på födelsedagskalas i torsdags och i lördags där jag faktiskt åt både kakor och tårta och ett biobesök i lördagskväll med oförskämt mycket godis i påsen så är jag nöjd.

-0,4kg!
Det gick neråt =)

Nu ska jag vara jätteduktig den här veckan, inga utsvävningar i helgen och jag ska ha ett större minus på vägen nästa vecka.

Skillnande på VV:s våg och min är endast 0,3kg (min visar mer) så väljer jag VV:s resultat denna vecka för att jag hamnade under 110kg-strecket. =)

Och så en uppdatering på min viktkurva. Visst ser det trevligt ut? =)

3 kommentarer:

  1. Åh Grattis till minuset! Visst är det härligt när det går neråt fast man "slarvat" lite..

    jag har haft två veckor där jag inte skött mig spec bra, sista veckan räknade jag inte ens poinst.. för min dotter fyllde år så det var rätt många kalas, typ 4 st så jag klev till viktväktarna med tunga steg i lördags.. o räknade med iallafall 1kg upp, men döm om min förvåning.. -0,2 :D så jag vart superglad, lite lättare att hoppa på banan igen då.

    SvaraRadera
  2. Riktigt trevlig kurva måste jag säga! ;) Så tråkigt att du inte kan fortsätta på VV, men jag är säker på att du grejar det ändå!! :) Jag kommer vara i Linköping torsd-sönd nästa vecka. Ska bli riktigt spännande!! :) Ha det så gott kära Anneli. Kram

    SvaraRadera
  3. Du är superduktig o du kommer klara detta!
    Jag har börjat räkna points igen efter att min inre röst skrikit sej hes om detta men jag har haft ett sånt stort motstånd att börja...igen.
    Jag kör hemma-VV eftersom det inte finns på min ort så vi kan stötta varann extra.
    Har drgait igång en tråd på forumet för oss hemma-vvare, välkommen dit! :)

    SvaraRadera