måndag 18 maj 2009

Hälseneinflammation

Ja, jag har inte varit hos nån läkare, men jag ringde VC idag och blev hänvisad till sjukgymnast.
Det är ganska troligt att jag fått hälseneinflammation.

I onsdags "kraschade" hälen när jag gick hem från affären. Jag fick jätteont, men det la sig ganska snabbt efter att jag kommit hem. Men det gjorde fortfarande ont när jag gick i trappor. Efter nån dag så började det knastra o krasma i hälsenan och så är det fortfarande.
Har inte särskilt ont när jag går i trappor, men det känns skumt när det knastar. Foten känns trött på kvällarna. Har ingen värk, men det är nån slags molande känsla och jag måste byta läge på foten hela tiden.

Har googlat lite och förstår att jag måste ta det lite lugnt med mina promenader tills jag fått träffa sjukgymnast så jag får rätt "rehabilitering".
Lite synd eftersom jag kommit igång med promenaderna så bra.

Jag har gått liiite försiktigt i helgen, men törs inte ta i ordentligt. Vill ju inte att det ska bli värre.

2 kommentarer:

  1. Du ska nog inte promenera alls med den foten. Risken finns att den skadas mer och den rehabiliteringen tar lååång tid. Så bättre att vila ett par veckor och INTE PROMENERA ALLS! Ring sjukgymnast som vc rådde.

    SvaraRadera
  2. Åhh det ska göra ont det.. själv har jag sträkt någon muskel i kroppen så jag kan inte titta efter kläder =) Måste ta alvedon för att kunna röra mig..

    Hoppas det släpper för dig snart..

    Kram

    SvaraRadera