onsdag 9 december 2009

Min lunch idag

Pasta & saffransås med räkor

Sås, 6 port:
2dl (1burk) Creme fraiche Saffran & Tomat
2½ dl (1pkt) Milda mini mat 7%
170g räkor
½ hackad lök
1 hackad/pressad vitlöksklyfta
1msk tomatpure
örtsalt
cayennepeppar

Fräs vitlök och lök i en kastrull. Häll på fraiche och grädde. Häll i tomatpuré och krydda med örtsalt och cayenne. Låt puttra några minuter. Häll i räkorna och låt som bli varma.

Servera med valfri pasta. Jag hade tagliatelle.

Points:
Pasta duoval - 4 points
Sås - 4 points/port

Eftersom jag "blandade ut" saffransfraichen så skulle jag nog kunna tänka mig att ha lite extra saffran i nästan gång. Men annars tyckter jag detta blev toppengott!! Enkelt, snabbt och smidigt!

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Tack för receptet det ska jag testa
    Och förresten 34 kg bra jobbat :)

    SvaraRadera
  2. Åh...detta ska jag nog testa. Har du läst mitt recept jag har på min blogg? Det är med kyckling och pasta och saffran..SÅÅÅ otroligt gott!

    SvaraRadera