onsdag 24 februari 2010

Jämnvikt

Idag är det min obligatoriska vägningsdag. Jag kommer fortsätta att ha vägningsdag på onsdagar och skriva upp mitt resultat på bloggen. För även om jag "kommit i mål" så är jag väldigt mycket nybörjare på det och jag är rädd för att tappa greppet.
På det här sättet så får jag ner resultat svart på vitt och om jag inte sköter mig så vill jag ha bannor från mina läsare =)
Den här bloggen har varit ett fantastiskt bra hjälpredskap för mig under min viktresa och jag hoppas och tror att den kommer bli en lika stor hjälp under min jämnviktsresa.

De senaste veckorna har jag slängt pointsräkningen på hyllan. Jag försöker "äta smart" samtidigt som jag inkluderar detta med "vardagslyx" (kaka, semla osv). Jag vet ju ungefär hur mycket jag kan äta på en dag.
Det funkar än så länge....

Jag tycker iofs att jag svävat ut en hel del. I helgen blev det ganska mycket godis, lite mer fika inkl kaka än normalt. En extra måltid(fil&flingor) när jag kommer hem på natten från jobbet.
Min tanke är att det beror just på jobbet att jag kan sväva ut lite extra. Istället för att sitta stilla den mesta tiden förutom stunderna på gymet innan jag började jobba så blir det inte många timmar i soffan.
På jobbet sitter jag bara ner på rasterna. Det är inte så fysiskt ansträngande, men lite tyngre lyft blir det ibland och kroppen är i rörelse hela tiden även om jag inte direkt springer omkring.
Och förra veckan och denna så jobbar jag 10-timmarspass(må-to) varav 35min av tiden är rast (dvs där jag kan sitta ner).
Nästa vecka går jag över till nattskift och då blir jobbpassen inte lika långa. Sju timmar(sö-to) varav 25min rast.
Då kommer det bli "som vanligt" igen....härligt =)
Låter det som en trolig anledning? Kan ju vara ganska svårt att svara på egentligen. Men jag vet att jag ätit med än vad jag ska, men samtidigt så har jag känt i kroppen att jag behövt äta mer pga jobbet.

Har jag sagt att jag tycker det är UNDERBART att vara tillbaka på jobbet igen?? =)

Ja just det... Denna vecka visade vågen 84,6kg. Alltså ett litet minus jämfört med förra veckan. Men eftersom det handlar om jämnvikt nu så kommer allt under 85kg vara godkänt.

Nu ska jag trippa ner till gymet en sväng...

Ha det underbart!

2 kommentarer:

  1. Det var ju en bra start på första jämnviktsveckan får man väll säga trots att du har unnat dig lite godsaker.
    Hur tror du att det kommer att inverka på nästa veckas jämnvikt? Jag fungerar i alla fall så att det som jag "förverkat" under en vecka får jag skörda veckan efter så att säga. Det gäller även när jag har ätit övermina tillgångar eller när jag snålat. JAg får alltid tänka två veckor framåt när jag ser hur jag skött mig.
    Men din kropp kanske inte "tänker" som min.

    Just nu dricker jag Modifast och kroppen släpper kg väldigt ojämnt och jag får se på en månad i stället för på en vecka i sänder. Jag har räknat ut att jag "bör" släppa 1,2 kg i veckan när jag räknar in hur mycket jag promenerar per dag.
    Men eftersom jag är "vågnörd" så vill jag väga mig varje dag fasst jag vet att det kan bli felaktigt resultat. Nog om denn långa kommentar!!! Hoppas att det var en bra träning i går och att det kommer att fungera att träna och arbeta samtidigt för dig. Lycka till med din andra jämnviktsvecka.
    Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Hittade hit via Rivstart 2010 på facebook. Vilken resa du gjort och så duktig du varit! Jag kommer ha ögonen på dig =) Lycka till!

    SvaraRadera