fredag 14 januari 2011

Jag ska flytta! =D

Åhhh, vad jag längtar!

När jag separerade sommaren -05 så fick jag ta det som fanns, en tvåa. Visserligen rätt så fin o relativt nytt (byggt 1991), men den var lite för liten för mig och mina två söner som då var 12år och 15 år. Jag hade dom på halvtid, jag bodde i vardagsrummet och de delade på sovrummet.
Det gick inte alls... Vi var som hund o katt allihop.
Jag fick tag på trean jag(vi) bor i nu sommaren -06. Ungefär samma hyra som tvåan, men 15kvm större o därmed skulle barnen få varsitt rum.
Jätteskönt att få lite space. Problemet, vi trivdes aldrig.
Jag ställde mig i bostadskö nästan direkt och under dessa år har det dykt upp några tänkbara objekt, men tyvärr under tiden jag varit arbetslös. Då har jag inte vågat flytta eftersom det inneburit dyrare hyra.
Men nu har jag gjort min beskärda del av arbetslöshet i detta liv. Blev tillsvidareanställd (igen efter krisen) den 1 december förra året. Så nu kör vi!

Fick erbjudande först på en tvåa. En rätt stor lägenhet som de flesta gör om förrådet till ett litet rum. Det som lockade mest; UTEPLATS!!
Några dagar senare trillade det in ett erbjudande på en trea med UTEPLATS.
Kan tilläggas att jag är våg och väger mina beslut mycket noggrant med för- och nackdelar. Det med en portion ångest.
Vad sjutton ska jag välja?
Igår var jag o min son (den stora sonen bor inte bos mig längre)o tittade på trean. när vi gick därifrån hade vi bestämt oss. Vi behöver inte ens titta på den andra lägenheten.

Den är nymålad och nytapetserad i alla rum. Smakfullt. Kyl och frys är ett par år gamla. Diskmaskin insatt för drygt ett år sen. UTEPLATS!!
Jiiihaaa!!

Gissa om jag har möblerat?

Så idag ska jag ringa o tacka ja till lägenheten, botanisera på IKEA, MIO och EMs hemsidor.
När jag flyttar så tänker jag inte ta med mig min soffa, soffbord, tvmöbel och min köksmöbel. Jag ska ha NYTT!!

Flyttdatum? 1april...och det är inget aprilskämt!! =) Det blir precis lagom till sommaren!

Underbart! Underbart! Underbart!

1 kommentar: