torsdag 10 mars 2011

89,6 kg

Ja, det går ju inget vidare med själva viktminskningen...

Tittade bakåt i min blogg och den är ju fasligt tråkig. En enda lång klagan med lite korta positiva "nu jäklar". För att i nästa inlägg "nähä, det gick inte nu heller".

Jag har tjatat och ältat om de där 10 kilona som ska bort. Klagat o gnisslat i min omgivning.
Jag har funderat på varför jag inte tar tag i det, jag har ju trots allt gått ner en jäkla massa kilo.

Jag skyller ifrån mig. Hittar ursäkter. Förnekar. Jag tror att de flesta som kämpar med vikten vet vad jag pratar om...

Men om jag ska hinna 10kg till sommaren så är det väl hög tid att börja kämpa lite nu?

Så from nu kommer detta bli en positiv blogg med positiva minusresultat.

Dagens vikt: 89,6kg
Mål: 80kg

Imorgon är det 15 veckor kvar till midsommar, då ska jag vara i mål.
Det blir ett snitt på 0,64kg/veckan.



Nu kör vi!!

4 kommentarer:

  1. Det kommer du fixa. Heja heja!! =)
    Och så lätt det blir gnäll och man snubblar på vägen men i mål kommer man

    SvaraRadera
  2. Säger som du! Det är bara att sätta i gång och genomföra det men ack så svårt.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Och det kommer du att fixa! Nu blir det snart ljusare kvällar och då är det lättare att komma sig för med träning utomhus! :)

    SvaraRadera
  4. Jag kommer inte in på msn. Så jag får meddela på detta sätt. Minns du Beatrice som vi fick när hon var 14 veckor? Det kördes stafett med bil hem hit till Lund.
    Hon har magrat sista 14 dagarna och igår slutade hon äta och dricka. Vi var till veterinären idag, och det konstaterades svår njursvikt. Det fanns inget att göra. Hon fick somna in. Vår underbara Knyf. Vi kallade henne det, och hos vetten fick jag t o m svårt att komma ihåg hennes riktiga namn.
    Du kan läsa i min blogg där jag lagt upp lite bilder: www.chessie.blogg.se.
    Vi är så ledsna här hemma. Hon var bara 5,5 år. Skulle bli 6 i juni. Meddela hennes fostermamma är du rar.
    Kram

    SvaraRadera