torsdag 28 juni 2012

Fail !

Ja vad ska man säga...

+1,0kg

Ursäkterna då?
Jajjemän, visst har jag dom uppradade =)
Fast jag tar bara den översta: Smärta!
En tand har bråkat mig mig den sista tiden efter tandläkarbesök och tillfällig lagning i väntan på rotfyllning och krona.
Tre tandläkarbesök på fem dagar, tandvärk de luxe, inflammation runt hela tanden, penicillin, värktabletter.....
Och givetvis så plockar jag på mig "tycka-synd-om-koftan" och måste ju givetvis mumsa på både det enda o det andra.... Konstigt nog så gjorde det inte ont i tanden av att jag åt ?
Ja, det har väl åkt ner en del. Och eftersom min tandvärk minskade något(iaf inte blev värre) av att jag höll mig stilla så var det bara att glömma mina långpromenader.

Men nu så har jag återhämtat mig...från värken.
Den försvann i måndags och nu är nästan allt det svullna, stela ömma borta runt tanden oxå. Men det var först igår som jag tog av mig "tycka-synd-om-tröjan".

Jag börjar inse mer o mer att det kommer bli lite klurigt att gå ner i vikt under semestern, men jag ska ge det ett tappert besök.
Jag jobbar nästan vecka oxå, sen har jag fyra sköna lediga veckor. Min tanke är att jag ska gå en mil varje dag, äta jäkligt sunt i veckorna för att kunna "festa" på helgerna.

På lördag ska jag ut med syrran o hennes kompis. Dricka lite vin, tjejsnack och sen utgång.
Nästa lördag är det "bonnafest". Knytis och logdans...och vin.
Veckan efter det har jag bestämt date med ett par gamla arbetskamrater, middag ute och lite vin
Helgen efter det långweekend i Stockholm....osv osv.

Och nej, jag vill inte avstå från vin o gosaker på semestern så jag får helt enkelt stå ut med att viktminskningen blir drabbad. Mitt mål är att åtminstone inte gå upp vikt, helst kanske ta några hekto ner....
Ser inte detta som ursäkter, utan det är helt enkelt min insikt och det är så jag vill ha det.

 Min favoritfrukost, lunch o middag just nu. Skulle kunna leva på jordgubbar...

Naturligtvis ska jag försöka hålla bloggen igång hela sommaren. Förhoppningsvis får det mig att skärpa till mig lite iaf =)

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar