onsdag 12 september 2012

Andra milen avklarad och smarta val

Ja, jag hade ju som mål att jag skulle gå tre milsrundor innan fredag. Två av dessa är nu avklarade. Imorgon kommer jag få lite ont om tid, men jag ska försöka klämma in den sista milsrundan ändå.
Fredagen kommer gå åt till städning och på kvällen åker jag ifrån fredagsmyset och till jobbet för lite övertid. Vi har makalöst mycket att göra, så jag ska försöka att hänga i o jobba minst 10 timmar.

 

Har suttit o sökt på olika livsmedel på VV Online lite på larv och lite för att faktiskt få en insikt i hur ProPointsspäckade vissa grejer är.
Innan min viktresa startade kunde jag sitta o glufsa i mig både ostbågar, (Delicato) kärleksmums och lösviktsgodis samma kväll och efter en rejäl middag. Det hände väl typ varje fredag.... Himmel vad ProPoints!! Inte konstigt att jag vägde över 120kg???

Ja och på tal om fällor och smarta val så gjorde jag en liten jämförelse med vad jag ätit idag och vad jag kan smälla i mig när godissuget sätter in....

Dagens mat:

Kl 06.45
Frukost, 5pp :
Dinkelklämma
1 ägg
2tsk majonnäs
te

Eftersom jag jobbar natt så slänger jag mig i sängen sover som en gris här och vaknar nångång vid 14-15-tiden.

Kl 15.00
Lunch, 5pp:
Samma som frukost

Kl 18.00
Mellis: 1 äpple 0pp

Kl 19.30
Middag, 14pp
Pasta, duoval
Knorr Carbonara 1dl
200g stekt kassler

Mellis på jobbet inatt, 5pp: Kardemummaskorpor och lätta

Totalt: 29pp

Eller oxå kan jag välja något från mitt fredagsmys från förr....

Frukost, 10pp: Delicato kärleksmums 1st

Lunch, 10pp: Delicato kärleksmums 1st

Middag, 9pp: Ostbågar 65g

Totalt: 29pp

Ytterligheter kanske, men åtminstone jag kan klämma i mig dessa 29 points utan att blinka mellan ordinarie måltider.

Och eftersom jag älskar mat och vill nå mitt mål så väljer jag dagens mycket smartare val i fortsättningen oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar