onsdag 5 september 2012

Dags att ta tag i träningen!!

Idag hade jag en telefontid med min läkare ang lite frågor jag hade efter röntgen osv.

Anledningen från början att jag sökte till min läkare var att jag kände ömmande knölar på magen, en bit ovanför navlen och att jag ibland kände att det högg till i magen i vissa lägen när jag hade tajta byxor.
Cancerknölar?? Det i samband med att de upptäckte redan i januari att jag hade lågt blodvärde så har jag stensäker. Och när blodvärdet hade blivit ännu sämre nu i sommar så kände jag att jag gick mot en säker död. Herregud va man kan skrämma upp sig!!

Väl hos läkaren så konstaterade han att mina knölar på magen var bråck och hade inget alls med mitt blodvärde att göra. MEN, man ville göra en datortomografi för att utesluta ett gäng farliga åkommor.
Och det visade ju sig att det inte fanns några tecken på det. SKÖÖÖÖNT!!

Hur som helst. Jag ska äta järntabletter för att kolla om mitt blodvärde blir bättre, sen får vi se vad som händer där.
Sen förklarade läkaren för mig att eftersom jag varit rejält överviktig så tänjs magmusklerna ut och bukväggen försvagas och det är en trolig anledningen till att jag fått bråck på magen. TRÄNING av magmuskulaturen är ett hett tips tyckte han.... ;) Det stärker upp magen och bråcken kan försvinna.

Och efter nio månaders uppehåll från gymmet så är det väl dags att ta tag i det igen. Anledningen till att jag slutade i vintras var att det blev lite för mycket. Det blev för mycket träning och hela min fritid togs upp av stressen av att hinna med att träna. Jobba, sova, träna, äta, jobba, sova.... Det funkade inte och det blev bara jobbigt och jag gjorde avkall på en massa andra saker i livet som oxå är viktigt. Hade tänkt göra ett uppehåll på nått halvår, men det blev visst lite längre än så.

Nu måste ska jag stärka upp min kropp igen!

Imorgon ringer jag min arbetsgivare o ser till att de betalar ett gymkort ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar