tisdag 2 oktober 2012

Kombinera nöjen med viktminskning?

Ja, det är inget jag är en expert på i alla fall....

Och varför ska nöjen o festligheter hopa sig så fort jag bestämmer mig för att fokusera på att ta de sista kilona?

I fredags hade jag bästa sällskapet med god mat och....ja vin ;) I lördags var jag på tjejkväll med buffemat, vin och hockey på CloettaCenter. En usel helg när det gäller viktminskningen. Även om jag försöker tänka till med maten så "förstör" ju vinet så mycket ändå när det gäller förbränningen osv...

På fredag är det tjejkväll igen. Kommer bli bjuden på mat o vin. Jag funderar på att hoppa över vinet denna gång o ta bilen istället. Men gaaah! På nått vis är det ju livskvalité att få sippa på ett glas vin o myspysa med goa vänner. Men det hinner jag sen?

Ibland tänker jag att det nästan vore bättre att det var som när jag gick ner alla mina kilon under första halvåret 2009. Då umgicks jag knappt med något, var i princip aldrig ute på nått kul och drack väldigt sällan alkohol. Jag kunde fokusera på min viktminskning helt o hållet. Men då hade jag inget liv.

Men men, jag får ta mig igenom dessa fällor så gott jag kan och hoppas på ett lugnare november. Innan jul SKA jag vara i mål!

CloettaCenter i lördags. Mycket trevlig tjejkväll i restaurangen

Tisdagsmys
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar