fredag 2 november 2012

Fredagsmys!

En megastor räkmacka!
14pp

1 skiva Pågen Äntligen, 3pp
2 ägg, 4pp
50g lättmajonnäs, 4pp
135g skalade räkor (500g skalade), 3pp

En himla massa ProPoints blir det, men guuud vad mätt jag är nu!! Jag tycker om att äta en rejäl middag på kvällen så jag äter alltid en relativt snålt både till frukost och lunch och fyller ut vid behov med frukt. Med tanke på att jag jobbar natt blir det oftast två frukostar. Jag kommer hem på morgonen o äter fil & flingor sen går jag o lägger mig o sover till ca kl14-15. När jag vaknar är jag oftast sugen på nån lättare frukostvariant igen. Sen är det ju rätt smidigt ;) Men jag brukar varva fil & flingor med omelett eller soppa.

Nu har jag 4pp kvar som jag tänkte använda lite senare framåt nattakröken. Vaniljyoghurt och tinade hallon. Det är ett perfekt substitut istället för godis.
Jag höll i en påse med Juleskum när jag var o handlade förut. Men jag avstod. Tycker det är ett ganska "snällt" godis. 1/4dels påse är 2pp och klipper man tomtarna i småbitar så räcker det en stund.
Kanske får det blir juleskum till lördagsgodis...

Ha en skön fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar