torsdag 22 januari 2009

Dagens kvällsmat

Inte så pointsfattig direkt. Men det var snabblagat och gott...

Hittade "tipset" på Blå Bands ostsås (tetra, kylvara).

Tacogratäng, 1 port
10 points

3dl pasta
100g nötfärs
taco kryddmix
1dl Blå Band ostsås

Koka makaroner. Fräs köttfärs och häll i kryddmixen.
Blanda pasta och köttfärs i en ugnssäker form, häll på ostsåsen.
In i ugnen 10 min i 175 grader

Lite senare ikväll ska jag njuta av en smoothie.
Kom på att när jag var sambo så hade vi en stavmixer som vi ALDRIG använde. Jag ringde exet och frågade om den fortfarande låg i ett skåp och samlade damm. Jodå, det gjorde den. Så nu ligger den hemma hos mig =) OCh nu ska den INTE samla damm.

Min smoothie för kvällen där jag tänkte plocka points från mitt "motionskonto".

Blåbär och hallon smoothie
3 points

2½ dl lättyoghurt vanilj
1dl hallon/blåbär
½ banan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar