fredag 23 januari 2009

Fredag - shopping - mys

Ambitionerna var på topp igår kväll när jag bestämde med en kompis att vi skulle gå ut o gå TIDIGT idag.
Jag sov skitdåligt (nackdelen med nattjobb när man ska ställa om till helgen) och somnade framåt småtimmarna. P ringde mig vid halv nio (tror jag?). Hon hade oxå sovit dåligt. Trötta bestämde vi oss för att gå en annan dag.

I vilket fall så behövde jag städa o lite annat innan ungarna kom hem från skolan så jag släpade mig upp ändå. Väl uppe så piggnade jag till o tänkte..."va fan, jag tar en sväng i spåret!"
Så jag gick ut.... Grejen är att det kom lite snö igår och jag har världens mest slitna skor! Vägen till spåret gick ganska bra, men väl inne i spåret så var det JÄTTEHALT!! Så jag slirade runt halva spåret(nån km) och argare och argare och tröttare och tröttare i fötterna blev jag. Svor några långa ramsor och ville lägga mig o dö bakom ett träd.
Vet ni hur jävla jobbigt det är att gå och halka HELA tiden!? Och förstå hur jävla arg jag blev på hurtnissarna som SPRANG om mig i sina fina ordentliga skor!! Inte en enda slir såg jag....
Och som lite socker på filen så hade jag ingen mössa på mig, det blåste och jag fick svinont i öronen.
Men...jag tog mig hem efter 45 minuters promenad som kändes som tre timmar i fötterna. Tröstade mig med fil och branflakes och lite extra lång tid framför datorn.

Städning.

Lunch: Köttsoppa och ostmacka

Vi det här laget hade jag glömt bort eländet från morgonen. Ungarna kom hem från skolan och vi skulle åka och handla.
På väg till affären mindes jag helt plötsligt min morgon. Sa till min son, som övningskörde, ÅK till stan! Jag måste köpa skor!

Så nu har jag ett par fina superdperdämpande skor med rejäl sula som ska få göra premiär i spåret imorrn förmiddag. 800kr fattigare, men förhoppningsvis slipper jag halka runt och de är snällare mot mina knän och fötter. Fina va?
SEN blev det affären.

Kvällsmat: Potatisklyftor, fläskfilé och rödvinssås. MUMS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar