lördag 28 februari 2009

Raska promenader

Jag har brottats med oviljan att röra på mig så länge jag kan minnas. Jag får nått ryck i några dagar, men det rinner fort ut i sanden.

På nått sätt har jag alltid varit en expert på ursäkter. Har inte tid, har ont här och ont där. Måsta göra det och en massa annat....

Nu har mina promenader hållt i sig någorlunda frekvent i en månad ungefär och jag har inte tröttnat än. Snarare tvärtom, jag tycker det är skönt och roligt och jag blir peppad av att jag känner att jag orkar ner för varje gång.

I början av februari fick jag brottas med mig själv när jag skulle gå ut o gå. Den här motsträviga Anneli försökte hitta på ursäkter. Nu så går jag bara ut och tycker det är skööönt!

Jag går fortfarande väldigt sakta och ibland kan det kännas väldigt frustrerande när jag vill gå fortare, men kroppen hänger inte med. Jag får väldigt lätt kramp i fötterna och jag är för klumpig. Men..... det blir bättre och bättre!

Fick tipset om http://www.funbeat.se/ i mitten av februari så nu lägger jag in alla mina promenader där. Tycker det blir lite roligare att få lite översikt på motionen och tycker det är kanon att man kan räkna ut sträckorna själv i km (även om det inte blir exakt så ser man ju ändå ungefär).



Det är faktiskt kul att gå ut o gå!! =)



------------------------------------------------------------



Män som hatar kvinnor



Ja, ikväll ska jag tillsammans med goda vänner gå och titta på den filmen. Jag är mycket förväntansfull. Har lyssnat på alla tre böckerna och ÄLSKAR dom!

Så nu är det med skräckblandat förtjusning som jag ska få se allt på film. Tänk om jag blir besviken?

Recensioner jag har hört och läst så låter det ju lovande. Men o andra sidan så brukar jag och recensenter inte vara från samma planet...haha. Så vi får väl se....

I vilket fall så tänker jag köpa mit en pytteliten godispåse. Även om jag försöker så kan jag inte gå med på att gå på bio utan att äta godis. Och med tanke på hur sällan jag går på bio så tycker jag att jag kan unna mig det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar