tisdag 24 mars 2009

Frukost - bästa måltiden på dagen

När jag jobbade natt så längtade jag alltid efter frukosten när jag framåt småtimmarna började bli hungrig.
Det var så gott att få komma hem, äta frukost och sen krypa ner i sängen och sova gott...

Nu när är hemma hela tiden så är frukosten fortfarande den bästa måltiden. Ibland kan jag tänka på kvällen att om jag går o lägger mig lite tidigare så blir det snabbara frukost..

Ganska märkligt egentligen att det är just frukosten som är godast, för det är alltid samma varje morgon.
2½dl lättfil
2dl havreringar (frebaco)
1 skiva polar extrem
1msk mjukost 4%
2 tunna skivor skinka
gurka/tomat
purjolök om det finns hemma
=5,5 points

Men det är så gott!!


För en stund sen vid köksbordet:
Avnjuter frukost samtidigt som jag kollar jobbannonser....

Och nu ska jag ta mig en promenad i snön (muttrar). Men det är iaf solsken!

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Det är så sant.. frukosten tycker jag är goaste... Glömde skriva att det är lätt kasela, har lagt ut det så fort jag såg ditt kommentar..

    Nu ska jag läsa ikapp lite vad du skrivit..

    Kramar om

    SvaraRadera