fredag 27 mars 2009

Studera eller inte...

Ja, det är frågan.
Den 3 april är jag officiellt arbetslös (arbetsbefriad nu) och eftersom jag provat på det en längre period för några år sen så vet jag att det inte är bra för min psykiska hälsa.
Jag har visserligen lovat mig själv och alla i min närhet att inte sjunka och jag kommer koncentrera mig på min viktminskning så jag känner att jag är duktig med det.

MEN... Om jag nånsin ska utbilda mig så ska jag göra det nu. Det är i princip historiens värsta lågkonjuktur och jag är 40år. Det finns inga jobb inom den branschen jag har all erfarenhet.
Men mitt självförtroende är i botten när det gäller studier. Klarar jag av det? Är jag motiverad? Är utbildningen jag funderat på rätt för mig? Klarar jag mig ekonomiskt?
Jag är ute på okänd mark och det är så läskigt. Studieskulder är oxå läskigt....

Den 2 april är det öppet hus på skolan och då blir det mer info om programmen och kurserna som finns på skolan. så kanske jag har lite med kött på benen efter det besöket.

Här är utbildningen som jag funderar på:
Produktionslogistik KY-utbildning

*beslutsångest*

3 kommentarer:

  1. Klart du kommer klara det...!! Med tanke på vad du visat prov på hittills så tror jag att du kan klara det mesta!! Gå dit och se efter vad det innebär...Det kommer vara nytt och skrämmande och ta lite tid att komma in i, men sedan tror jag det kommer gå som en dans! Som du skriver så är din tid NU!! Heja dig!

    Trevlig helg och stor KRAM
    Marie

    SvaraRadera
  2. Du är faktiskt bara 40!!! Hade jag varit som du hade jag kastat mig utför!!! Dina barn börjar bli rejält stora, du betalar inte tillbaka studieskulden förrän senare och räntan är inte så blodig. Och du får troligen jobb direkt efter skolan! GO FOR IT!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Den utbildningen sökte jag och kom in! Jag tror den är fantastiskt bra men som du visste jag inte om jag var motiverad, om det egentligen är rätt område för mig och så var jag livrädd för att dra på mig skulder! Jag ångrar idag att jag inte hoppade på den för då hade jag varit klar nu till sommaren!

    Jag funderar fortfarande om jag ska hoppa på den till hösten men jag vet inte! Jag är ju estet och det är där jag trivs! Men visst vore det skönt med en utbildning och framför allt ett JOBB!!

    Lycka till i din beslutsångest!

    KRAM!

    SvaraRadera