torsdag 26 mars 2009

Är lite mör i benen...

Igår var jag och e kompis ute och gick i 2½ timme. Kompisen är dagmatte så vi hade hund med oss, så det blev ingen "power-walk". Men jag kände mig lite sliten när jag kom hem ändå.

Idag var vi ute oxå, men denna gången blev det "bara" 1½ timmes promenad. Sen passade vi på att sola nästippen 1½ timme på hennes altan. Underbart väder!!

Men nu känner jag mig trött och sliten. Särskilt i benen... Kanske jag borde ta en vilodag imorrn, eller åtminstone inte gå så länge?
Har kollat ut en annan runda på hitta.se som är ca 6,3km. Lite inne i samhället, lite skog och lite ute på slätten (östergötland :)). En perfekt runda tror jag. Och så kan det ju vara lite kul att se något annat. Men vi får se imorrn. Är det strålande sol imorrn oxå så blir det svårt att låta bli en promenad.

Jag skulle i och för sig kunna gå hem till mamma en sväng. Det blir totalt 8km, men då delar jag upp det i två omgånger. 4km dit och 4km hem.

Sen har jag ett litet problem, en liten godis-sug-svacka. Imorrn är det fredag, min son åker till sin pappa och jag har pratat med mina hjärnspöken hela kvällen att jag inte ska köpa nått godis. Men mina hjärnspöken säger nått helt annat. Köp en godispåse för "det brukar du alltid göra", en gammal vana som gör sig påmind.
Så nån typ av "lyx" får det nog bli imorrn. Kanelmicrade äpplen och lättglass? Frukstsallad och lättglass?
Nån som kan tipsa om nått riktigt gott som inte drar för många points??

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag har ett tips
    fruktsallad på dina favvofrukter och vispad Vaniljvisp!!! Det är jättegott!

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera