lördag 16 maj 2009

Positiva komplimanger...

Var ju på marknad idag i min gamla by som jag bodde i för några år sen.
Naturligtvis så träffade jag en massa folk som jag inte sett på ett tag....så idag har jag hört kommentarer som:
"Har du slutat äta eller?"
"Vad fin du är!"
"Har du gått ner en del i vikt, du är jättesnygg!"
"Vad pigg o fräsch du ser ut!"
osv osv...

Jag blir ju såklart jätteglad för alla kommentarer. Det känns oerhört skönt att man får lite "lön för mödan" eller vad man ska kalla det för.
Men samtidigt så känner jag mig lite kluven. Det är ju bara ett skal. Jag är ju fortfarande Anneli, varför uppskattades jag inte på samma sätt när jag vägde 20kg mer?
Var jag ful och äcklig då?
Jag vet att jag inte är riktigt rättvis när jag tänker så, för det är ju förändringen de kommenterar. Inte att jag var ful o äcklig innan. Jag märker ju själv att jag mår bättre och är piggare, så det är ju inte så konstigt att jag utstrålar det oxå?

Känner att detta blir väldigt svamligt nu. Det är så svårt att få ner mina känslor i text så det blir rätt och att det inte ska missförstås.

I det stora hela är det en underbar känsla att få positiva kommentarer och jag blir STOLT över mig själv som lyckats så här långt.

Jag är nästan halvvägs och det känns riktigt riktigt bra! =)

1 kommentar:

  1. Det är jätte viktigt och man behöver höra det för att orka gå vidare... Resans gång är ju så väldigt viktig.. Att man handlar rätt med vertygen man får för att nå sitt mål..

    Du har ju varit så väldigt duktig..

    Kramar om dig

    SvaraRadera