måndag 11 maj 2009

"Tjockis-tänk"

I helgen har jag varit i Stockholm.
Har träffat vänner och varit ute o käkat och festat.
Jag har inte räknat points utan jag har ätit det jag viljat ha inkl godis och glass =) och så en del vin...
Kan inte påstå att jag svullat. Men en liten godispåse på bussresan hem som "traditionen säger" hade jag ju såklart....

När jag klev av pendeltåget hemma så var jag hungrig. Jag hade inte ätit särskilt bra under dagen. Frukost, lite godis, en glass, en korv med bröd och en Wasa Sandwich.
Går förbi pizzerian och tänker "äsch, jag kan ju lika gärna köpa en pizza eftersom jag ändå fuskat o ätit godis i helgen!"
Är det inte såååå typiskt "tjockis-tänk"? Det ska liksom spåra ur direkt?
Jag blir så trött på mig själv.... MEN, jag blev snål och åt upp mina fläskfilé-bitar som blev över från i fredags kväll istället. Så det blev ju bra till slut ändå. Men blir irriterad på mitt tänk, att jag hela tiden ska leta anledningar till att fuska....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar