onsdag 21 oktober 2009

Tillbaka till 80-klubben...

-89,8kg visade vågen idag. -0,4kg denna vecka.

Tyvärr så har jag inte hittat mitt fokus...
Det är inte så att jag "skiter i det" utan det är lite mer att..."det är ingen panik-jag hinner".
Jag är ju, som jag nämnt tidigare, ganska nöjd nu. Bara magen som stör egentligen och den kan jag inte "banta" bort ändå. Tror jag måste sikta in mig på att det kommer bli en hård match om jag ska klara sista biten.

Träning och motionsbiten funkar perfekt. Jag tycker det är fasligt roligt och jag längtar till alla mina tre pass i veckan och har nästan lite sorg när torsdagspasset är över och jag måste vänta enda till måndagen... =)
Det som minskat något är mina promenader. Är lite obekväm med höstrusk och gillar inte när det blåser.
Hade en tanke att komplettera det genom att gå till gymet och ställa mig på cross trainer/löpbandet 2-3 gånger i veckan och köra styrketräningsmaskiner.
Det som sätter stopp är väl ekonomin eftersom jag är arbetslös. Jag kan säkert, om jag vill, undsätta pengar till gymkort. Men frågan är om det är nödvändigt när jag redan tränar 3gånger/vecka (aerobicsx2 och stepupx1).
Jämför jag det med att jag rökte (ca 800-900kr/mån) förra gången jag var arbetslös så blir det bara löjligt att jag inte "kan" lägga pengar på friskvård(245-350kr/mån-beroende på betalningssätt o bindningstid).... Jag får fundera några dagar till.
Jag och en vän var där på "studiebesök" igår och gick en gratisgenomgång på alla maskiner. Jättekul verkligen och jag gick på löpbandet utan att slå ihjäl mig =) (har aldrig gått på en sån förut). Har träningsvärk i armar och armhålorna idag....
Gymet ligger 2 minuter från mitt hem....

Men som sagt.... Träningen funkar, har blivit lite beroende och vill ha mer. Viktminskningen funkar sådär och jag måste FOKUSERA.

Mitt mål nu:
6-7kg ska bort till jul. Sen tar jag resten fram till den 19 april som är mitt slutmålsdatum (min son fyller år då).

Rimliga mål tycker jag, så nu är det bara att köra!!

2 kommentarer:

  1. Fasen så imponerad jag blir!!! Du är ju hur duktig som helst. Håller själv på och traglar med Vikt Väktarna och i bland behöver man lite inspiration så jag är himla glad att jag hittat hit. Kommer följa din blogg med intresse!

    Hälsningar Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa! Vad glad jag blir =)Jättekul att kunna inspirera andra!
    Kämpa på! Som du ser så är det lite trögt här och har varit ett tag, men jag tänker inte ge upp!

    Lycka till!

    SvaraRadera