onsdag 4 november 2009

Chokladmuffins

Kanske inte är riktigt läge för mig just nu med sånahär godsaker. Och jag är väl lite lätt galen, men idag skulle en vän komma på besök och jag fick för mig att baka muffins så vi kunde fika =)
Skitbra nu när jag ska skärpa till mig, tycker ni inte det??

Men men, än så länge är jag inom pointsen =)

Om ni faller för frestelser så sluta läs här....

Chokladmuffins 20st
100g margarin - 20 points
1½dl socker (135g) - 8,4 points
2 ägg - 4 points
1½dl mjöl - 5,25 points
½tsk bakulver
1tsk vaniljsocker
½dl mjölk - 0,5 points
1msk kakao - 0,5 points

Smält margarinet och låt det svalna. Blanda sedan alla ingredienserna på en gång och kör en stund med elvisp.
Häll i muffinsformar. Grädda näst längst ner i ugnen i 200 grader tills muffinsarna har pöst upp och stelnat, ca 12min.

Totalt 38,5 points.
Per muffins 2 points

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar