onsdag 30 december 2009

Dammade av min excelfil

Ja, när jag ändå fastnade framför datorn så dammade jag av min hemgjorda excelfil där jag skriver upp allt jag äter och fyller i pointsen(ja, när jag sköter mig alltså =)).

Så nu har jag planerat för denna dag.

Frukost - 4,5 points:
2dl lättfil
25g havreringar
1 knäckemacka
1msk philadelphiaost light 12%
2 skivor rökt kalkon
tomatskiva

Mellanmål:
1 äpple

Lunch - 3,5 points:
Bulgursallad, 4port
2dl bulgur som kokas enligt förpackn.
150g fetaost 10% i bitar
1-2 hackad tomat
1 hackad lök
ruccola

Inget protein(kött, fågel) mer än fetaosten, snålar pga middagen. Men salladen är en stooor portion så jag brukar klara mig gott ändå.

Mellanmål:
Äpple eller apelsin

Middag - 11,5 points:
Pasta - duoval
1 laxfile
1dl hollandaisesås (knorr pulver med 25g marg)
sallad

=19,5 points.

1,5 points kvar att festa på innan läggdags...om jag vill. Troligen kommer den att gå åt till nån fruktsallad och vaniljyoghurt i tv-soffan.

1 kommentar:

  1. Vad bra att du kommit igång igen! Visst är det ändå en bwfrielse att få äta vanlig mat igen efter allt man proppat i sig nu i jul... Jag rensade ut allt godis igår och gav det till min mamma (som är en träningsfantast) så nu slipper jag veta om att det ligger i hyllorna och bara väntar på mina svaga ögonblick...

    Kämpa på nu Anneli! Det kommer gå som en dans igen för dig tror jag. Jag menar, jisses kvinna, du har ju haft en vilja av stål hittills ;)

    Lycka till!

    SvaraRadera