måndag 14 december 2009

Gott, men...

Sådärja, nu har jag praktiserat att högre sockerintag i en vecka. Nu är det dags att dra i handbromsen!! Min hjärna säger fortfarande allt eller inget. Och nu har det varit ALLT..
Det verkar som jag fortfarande inte kan släppa kontrollen. Så "back to work", räkna points. Om jag fortsätter i denna takt så går jag väl upp 10kg till nyåret (kanske en liten överdrift, men lika bra att hota sig själv lite extra).

Så, måndag och jag har plockar fram mitt excelark där jag skriver upp allt jag äter. Skärpning denna vecka!!

En annan reflektion är hur min mage mår när jag gluffsat i mig socker. Den mår inte bra alls. Den känns tegelstensaktig, jag har ont, det kniper och spänner. En allmän obehagskänsla... En känsla som känns igen från förr. Inser att jag mår mycket mycket mycket bättre när jag stoppar i mig bättre mat och minimalt med socker.

Så nu ska jag slåss och brottas med mina sockerdemoner i några dagar, jag ska vinna!


Straxt ska jag åka in till min systerdotters dagis för att titta på lussefirande. Det ska bli så kul....och antagligen kommer jag få torka tårarna. Är riktigt blödig i såna här lägen =)
Efter det blir det IKANO och shopping. Och inga godsaker idag!!

Börjar julstämmningen komma krypande hos er oxå? Här är det julsånger på datorn mest hela tiden, det är snö ute.... Mysigt!

1 kommentar:

  1. Hm..jag får också magknip av socker...bara å ta nya tag ;)

    SvaraRadera