torsdag 14 januari 2010

Crosstrainer, dammsugaren och mockarutor....

Ja idag hade jag bestämt mig för att ha en rejäl städardag. Jag skulle upp tidigt och ta tag i eländet direkt. Nu är klockan 11.43 och har fortfarande inte gjort nått åt dammtussar & katthår. Snart är det lunch oxå.

Men hur som helst. Jag har hunnit med lite annat. Tankarna på min gourmetmiddag igår kväll gjorde att jag nog vill ta en tur till gymet och ställa mig på crosstrainern 20-30min, så fick det bli och 25min blev det.
Det är inte lätt att hålla nere pointsen när man vill ha både pasta, lax och en god sås till(såsen var nog värst). Iaf så klarar inte jag det. Men nu hoppas jag att jag tränat bort lite av middagen igår =)
Så nu har jag alltså städningen kvar...och av hormonruset efter crosstrainerpasset så gick jag förbi tvättstugan o satte upp en tid till kvällen. Lika bra att hänga i medans man orkar. Fullbokat alltså.
Kanske lite tur för precis nyss pratade jag med mamma och hon talade om att hon skulle baka mockarutor, min favoritkaka. Vilken tur att jag ska städa hela dagen och ha tvättstugan ikväll!! =)

Nä, nu finns det ingen återvändo. Städa!! Det är verkligen kaos i mitt hem!!
Jag hinner nog lite innan det är dags att äta lite lunch. Resten från middagen igår kväll....den pointsrika, men utan lax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar