onsdag 13 januari 2010

Nu pekar vågen neråt

...och min plan är att den ska göra det tills jag är i mål. Då jag ska hämta ut min guldmedalj och jag förtjänat.

Inspirerad av Cornelias TEMA; Visualisera ditt mål, så ska jag försöka mig på några rader om just det.
Jag har egentligen nått mitt mål, mitt första & stora mål. Bli "smal". Må bättre. Börja träna & motionera.
Så nu får jag fokusera på nästa mål, mitt livslånga mål.
Det är inget som jag önskar ska bli bättre, utan jag ska helst enkelt hålla mig kvar där jag är idag.
Så min visualisering för att behålla målet blir att titta bakåt, titta på de stora förändringar jag gjort det senaste året. Se hur jag har förändrats både kroppsligt, fysiskt och psykiskt. Och hur fantastiskt bra jag har mått av det. Den känslan och glädjen över att jag faktiskt lyckats tänker jag behålla i mitt minne och det ska hjälpa mig att fortsätta precis som jag gör nu. Äta sunt och fortsätta med motion & träning.

Nu har jag visserligen 6kg kvar för att nå målvikt. Men då visualiserar jag Rivstart 2010. Det målet ska fixas och då har jag oxå nått målvikt!

Vet inte om det här kallas för att visualisera målet, men det får iaf bli min tolkning av det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar