onsdag 10 mars 2010

"Bara" +0,4kg ?

Ja, det är väl bara att tacka o ta emot =D

Kanske har jag hittat en balans, kanske klarar jag att sväva ut på det här viset tack vare träningen?
Men jag förstår ändå inte. När jag koncentrerade mig på att gå ner i vikt så gick jag upp ett kilo så fort jag svävade ut lite på helgen. Nu svävar jag ut mycket mer och står stilla?
Är det lugnet före stormen? Eller får jag bara en känsla av att jag äter massor eftersom jag inte ha samma kontroll?
Kanske har min styrketräning och konditionsträning gett mig en bättre förbränning?

Många frågetecken blir det... Men egentligen är det väl bara att njuta och ta vara på livet? =D

Det jag märker tydligt är att ursäkterna börjar ploppa upp. Som igår eftermiddag. Jag var o handlade och med mitt tidigare blogginlägg i huvet så upprepade jag nått slags mantra "Imorgon börjar jag min "socker-detox" och då kan jag ju köpa en chokladbit nu". Tankens makt vann, jag köpte en chokladbit och åt upp den i bilen hem. Jättegott!
När jag sen skulle åka till jobbet så var sockerradarn på. Bilen styrde mot macken och jag hoppade in o köpte en chokladbit som jag åt upp i bilen.
INTE OK!!
Sockerdemonerna tar över min kropp!!

Det är ju precis de här tankarna som gjort att jag i alla tidigare år misslyckats med att gå ner i vikt. Mina ursäkter...imorrn då! - efter den här chokladbiten. Gah!!

Jag ska njuta av livet, men jag måste detoxa mig från sockret. Jag sitter här i skrivande stund och bråkar med sockerdemonerna. De säger till mig att det inte gör nått om jag tar en chokladbit idag oxå....de sitter på min axel och viskar i mitt öra, hela tiden.
Den här matchen ska jag vinna!!

Bort med sockerdemonerna och få tillbaka kontrollen!

2 kommentarer:

  1. Åh guu vad jag känner igen mej...har alltid en ursäkt för den där chokladbiten. Men tänk på hur du har kämpat hittills. En svacka är ok, låt det inte ta över helt bara.

    SvaraRadera
  2. Pepp pepp till dig! TÄnk på att du lyckats så bra hittills! Försök å stå emot, begränsa intaget kanske..? Hejja dig!

    SvaraRadera