tisdag 9 mars 2010

Har inte vägt mig...

...på hela veckan.
Jag vet att jag ätit alldeles för mycket godsaker och det har spårat ur ganska bra. Då är jag "duktig" på att blunda och vill inte se resultatet av mitt syndande. Därav ingen vägning. Vågen har jag sparkat in under sängen så den inte syns...och så tar jag nått gott att äta =/

Nåja, imorgon är det vägningsdag i vilket fall som helst. Har jag inte gått upp denna vecka så har det nog skett ett mirakel.
Jag hänger visserligen i med träning och motion. Det är lite som ett gift, jag måste träna annars mår jag inte bra, det är ju toppen. Men dessa sockerdemoner.
Var nyss ute o gick med en kompis och jag klagade just över hur demonerna nästan tar över så fort jag matar dom lite extra. De SKRIIIKER efter socker, matar jag dom vill de bara ha mer.

Så imorgon får jag min dom. Troligen ett stadigt plus på vågen. Sen måste jag nog plocka fram min fina excelfil där jag kan skriva i allt jag äter och räkna points.
Det får nog bli en ordentlig "detox-vecka" så jag får tillbaka kontrollen.
Ja, jag hetsäter inte eller så. Men jag känner att det har spårat ur lite...

Till viss del har det nog med jobbet att göra. Hur mycket jag än älskar att jag fått tillbaka mitt jobb så blir det omställningar i livet och helt plötsligt har jag inte lika mycket tid att träna, motionera och planera maten. Ibland har det saknats frukt hemma och då är det lätt att det slinker ner nått annat.

Nu ska jag åka till CityGross och handla hem massor med frukt att fylla min skål med, den gapar tom just nu...

2 kommentarer:

  1. Åh jag vet precis hur det känns. Men du ska vara stolt att du håller igång med träningen. det är ruskigt bra jobbat. Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. Du är såå duktig som ändå inte ruckar på motionen. Jag tror inte att vågen är så elak emot dig tack vare att du tränar. Men det är svårt att ta sig ur ätandet igen. Jag känner så väl igen mig i dig.
    Kram!

    SvaraRadera