lördag 8 maj 2010

Tack!

Tack så hjärtligt för era kommentarer!

Era kommentarer, sen här bloggen och andras "viktbloggar" har betytt massor för mig under min resa. Jag har fått dela med mig av mina framgångar och fått beröm. Jag har fått gnälla och vara frustrerad och fått pepp. Jag har fått höra att jag inspirerar andra och det har inspirerat mig ännu mer.
Anledningen till att jag inte skrivit här beror på att det har känts jobbigt att inte få tillbaka fokus. Att behöva erkänna det gång på gång blev en ursäkt att låta bli att skriva. Helt fel såklart...

När jag bestämde mig för att jag landat på målvikt och i samband med detta fick tillbaka mitt jobb, som i sin tur ledde till bättre ekonomi, så fick jag hjärnsläpp. Jag "firade" på alla möjliga sätt och naturligtvis genom att stoppa nått i munnen. Mer mat, fel mat, godis, vin... Jag tyckte att jag var värd detta firande. Jag tycker det fortfarande, men jag måste tänka om. Jag måste lära mig att fira på andra sätt.
Jag har under flera år haft problem med depression, dålig självkänsla och dåligt självförtroende. Under min viktresa har jag jobbat otroligt mycket med mitt tänk, om hur jag värderar mig själv osv. I samma takt som kilona försvunnit så har mitt självförtroende kommit tillbaka, jag KAN!! Självkänslan att jag är NÅGON och att jag har ett VÄRDE precis som alla andra har ökat. Till viss del beror det nog på kilona, men hur man tänker om sig själv är det allra viktigaste för välmåendet!

Bättre självkänsla, bättre självförtronde, bättre ekonomi och att jag mår toppen rent allmänt psykiskt OCH fysiskt har lett till att jag har sökt upp gamla och nya vänner. Fått ett större umgänge och de senaste månaderna har varit en enda stor fest...och det har i sin tur skapat plus på vågen.
Jobb i veckorna och party party på helgerna, ibland både fredag och lördag. Nattamat, dagen-efter-pizza, snacks och godis....det håller inte.

Jag mår toppen, har jätteroligt men jag har tappat fokus på vikten. Nu har jag satt ner foten....igen.

OCH...!!
Den senaste veckan har jag fått tillbaka mitt fokus. Hoppas jag!
Man kan väl säga att jag gått på avgiftning denna vecka. Försökt att tänka mig för, tacka nej till diverse godsaker osv. Inget godis, bara bra mat och inget vin i helgen. På måndag ska jag börja fylla i mina points!
Jag vägde mig i måndag och jag vägde mig idag och har gått ner över ett kilo på dessa dagar. Känns skitgött!

På måndag ska jag gå ner till gymet och förnya mitt gymkort. Det har varit lite sisådär med träningen. Jag hade en förhoppning att jag skulle ge mig ut i spåret utomhus istället för att springa på löpbandet inomhus. Men det har inte gått så bra och jag saknar styrketräningen...

Dagens vikt: 85,3kg
Nu jäklar ska jag ner till 80-82kg innan semestern!

Ja, det var lite från mig i lördagssoffan!

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Det är farligt det där att komma in i gamla vanor...känner igen det. Men svackor får man ha...och du klarar det. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  2. Klart du fixar det. Det där du åt och drack när du hamnade i firar-tagen skulle t o m jag gå upp i vikt. Och jag har SKITSVÅRT att öka i vikt.

    Att du haft dålig självkänsla är inte så konstigt. När man känner sig misslyckad kommer den som ett brev på posten. Men du har fått den tillbaka! Se till att behålla den! DU FIXAR DET HÄR!

    SvaraRadera