tisdag 11 maj 2010

Fortfarande på banan....

Härligt härligt!!

Ja, det går som tåget fortfarande. Jag har fokus och inspiration. Fan, vad skönt det känns!

Sen slog det mig igår att när jag skärper mig och fokuserar, så ökar jag kvalitén på maten. Jag "festar till det" mer och det blir både bättre och godare mat...och framför allt, NYA smaker.
När jag är inte är på banan så blir det slentrianmässigt enformigt... makaroner och falukorv. Inget fel på den maten alls, det mättar men det blir ju inte direkt nån överraskning för smaklökarna ;)

Jag har den senaste veckan suttit o kikat igenom recept, sparat ner det som jag vill testa osv. Precis så gjorde jag under hela min viktnedgång förra året när jag var fokuserad.
Det ger mig inspiration och det blir lite roligare...

Igår gjorde jag Fetaostbiffar i medelhavssås som jag hittat hos www.56kilo.se
Jättegott!

Fetaostbiffar i medelhavssås, 6 port
7,5 points/port

Biffar:
600 g 10% nötfärs
100 g 23% feta
Halv kruka färsk basilika
2 vitlöksklyftor
1 ägg
En skvätt matgrädde
Salt, peppar, Knorr Pizza och Pastskrydda

Sås:
1 burk Creme Bonjour Cuisine tomat och medelhavsörter
2 dl matgrädde
½ dl vitt vin
salt, peppar
1 köttbuljong
2 finhackade scharlottenlökar stekta i samma fett som biffarna.

Gör biffarna och stek dem i smör. Tag upp biffarna och stek löken, låt löken rinna av på hushållspapper och torka av pannan. Lägg tillbaka löken och lägg i ingredienserna till såsen, koka upp och lägg sedan i biffarna igen och låt puttra under lock ett tag.



Nu kan jag knappt bärga mig tills det är dags för middag igen då det står en matlåda från igår och väntar på mig i kylen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar