lördag 20 augusti 2011

Halvlek

Förra helgen så "fuskade" jag lite på pointsen både fredag- och lördag kväll. Räknade inte pointsen på middagen, men åt en normal portion. Efterrätt 1/8dels Frödinge kladdkaka. Till det blev ett antal glas vin båda kvällarna....oxå.

Trots det så gick jag ner 1,4kg. MEN då ploppar tanken upp, vilket resultat hade jag fått om jag hållt mig till pointsen? =)
Så i onsdagskväll lovade jag mig att hålla mig från vinet och hålla mig till pointsen.
Fredagkvällen gick bra...

Sonen och jag hade lite fredagsmys. Stekt kycklingfile, fetaostsallad och tzatziki.

Men framåt natten blev jag hungrig så jag nästan mådde illa(nattuggla då jag jobbar natt). Tog en nattamacka. Normalt sett brukar jag ta en skorpa på jobbet vid ettiden.
Men jag tror jag klarade pointsen ändå.

Klarat första halvlek alltså.
Nu återstår lördagkvällen. Den är ännu inte planerad fullt ut. Troligen åker jag hem till en god vän. Tanken är väl att vi ska sippa lite vin o äta lite mat. Men vinet hoppar jag även ikväll. Tar med mig pepsi max och lite frukt så jag kan bjuda på lite frukstsallad till efterrätt.

Jag SKA fixa den här helgen...

Nu är jag ju medveten om att resultatet på onsdag kanske inte blir bättre än i onsdags, men d får jag ju tänka att det skulle blivit sämre om jag "fuskat" =D

Nu ska jag äta lite lunch och i eftermidadag blir det ett långpass på gymmet.
Styrketräning och 30min crosstrainer.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar