onsdag 30 maj 2012

Dag 3

Man kan väl säga att jag nystartat i princip varje vecka i två år. På måndag DÅ!
Och alltid samma mönster...

Måndag - jättetaggad!
Tisdag - fortfarande taggad och brukar vanligen leta recept och ny inspiration.
Onsdag - Vacklar, det börjar närma sig helgen. Här kan det sinka ner en godisbit..
Torsdag - Ursäkterna börjar hagla. Det är ju snart helg så då kan jag väl lyxa till med nått? Troligen kommer jag dricka vin på fredagkväll o då kan jag lika gärna fuska lite idag....osv osv.
Fredag - ...och tillhörande kvällsmys såklart. Brukar funka det "nyttigt" tvgodis, men oftast alldeles för mycket mat.
Lördag - En timmes powerwalk och jag är ju absolut värd värsta godispåsen till kvällen. Eller?
Söndag - Äsch, jag börjar imorrn.....

Men nu är jag på Dag 3 och jag har ännu inte ätit nån godisbit trots en sväng till macken för en stund sen =)
Tänkte att det var dags att bryta mönstret.

Jag har fortfarande inte vågat ställa mig på vågen. Men jag kan ana vart det är nånstans. Larvigt? Jo, det är nog det, men på måndag ställer jag mig där och då ska jag börja räkna ner....ändå till MÅL!

Nu ska jag leta lite receptinspiration (som jag brukar göra på tisdagar ;) och slappa i soffan till det är dags att åka till jobbet vid kl21.40 =)

Förresten, vart tog sommaren vägen?? När jag cyklade till macken i kortärmad topp förut höll jag på att frysa ihjäl!
Kram!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Kommer du igenom dag 4 och 5 så kommer det säkert gå vägen. Till helgen sen kan du unna dig något smaskigt!
    Det gjorde jag i lördags. Köpte en påse smågodis och jag njöt som f#n av det. Sen har jag inte längtat nå mer efter det. Äter en hel del frukt och efter mitt fruktförbud i flera månader så känns det nästan som godis att få smaska på ett äpple..... eller melon..... eller mango.... eller päron..... eller vindruvor....... Ser verkligen fram emot stranddagar då jag kan ligga och äta frukt och jordgubbar och hallon, plockade i egna trädgården.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o lov för att frukt finns, det har räddat mig många gånger =)
      Jag ska försöka hålla mig ifrån snask o onyttigt helt i hållet i helgen eftersom jag brukar finns "allt eller inget" ;)

      Radera