torsdag 31 maj 2012

Ställde mig på vågen...

..och jag blev faktiskt positivt överraskad! Eller jag kanske anade att det skulle vara ungefär som det visade, men hade nog ställt in mig på mer. För att inte bli besviken? ;)

Jag har ju genom dessa år haft onsdagar som vägdag. Det blev liksom så från början eftersom Viktväktargruppen jag började på hade möte på onsdagkvällar.
Så jag tror jag fortsätter med det.
Och eftersom jag ställde mig på vägen idag så får det räknas som onsdagsvägningen denna vecka, en dag försent.

Dagens vikt: 87,4kg

Min största skräck när jag började närma mig slutet på min viktresa var att gå upp allt igen.
Dels för att  jag hade ett gäng misslyckade viktnedgångsförsök där jag gått ner 6-8-10-12kg för att sen gå upp allt o lite till och dels för att jag förstått att det är ganska vanligt.
Kroppen är ju inställd på fetma och det är jävligt svårt att bryta gamla mönster och vanor. Jag vet.

Men trots att jag toppade på 92kg(!) i somras så tänker jag klappa mig själv på axeln. Nån typ av kontroll måste jag ju ändå ha. Jag har helt klart det "sjuka" beteendet kvar "allt eller inget" och jag har mina svulla-dagar. Sockerdemonerna bråkar med mig varje dag och jag har otroligt lätt för att hitta ursäkter. Men jag har en gräns. Uppenbarligen. Hoppas det håller i sig.

Så nu är det dags att sänka ribban. Istället för att ligga o pressa mot 90-strecket så är det dags att ställa in sig på att ligga o pressa under 80-strecket =)

Strömmingsfiske i Bråviken utanför Norrköping för några veckor sen.
30kg fick vi med oss hem på tre personer =)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar