lördag 16 juni 2012

Fredagen avklarad!

Jag lovade ju mig själv att jag skulle hålla mig från vin & godis hela den här helgen. Halvtid har gått o jag klarat det galant.
Och när jag vaknade idag o ställde mig på vågen så visade den att jag bara har 2 hekto kvar till vikten jag hade som lägst(mars-2010). Woop Woop! DET om nått ger mig motivation!!

Men för den delen så måste jag nog påstå att jag ätit o mumsat gott ändå.

För en latmask som jag funkar Alströmers potatisgratäng som bara är att klämma ut i formen. Och jag tycker den är riktigt god! Och inte så förtvivlat mycket points heller. Till det rejält med sallad o lite fetaost och sen ett par skivor kött. Det duger gott en fredagkväll. Och pepsi max i vinglas så känns det lite extra lyxigt!

Och för att inte tala om ersättningen av godis. För ersättning ska jag ha! Jag måste helt enkelt ha nått att tugga på i soffan...
Så under fotbollsmatchen igår högg jag in på detta! 578g färska svenska jordgubbar!
När det var tomt i skålen så konstaterade jag att jag mår mycket bättre av 578g jordgubbar än av 578g lösviktsgodis i magen. Värt att minnas. Samma kilopris!

Vem har sagt att nyttigt inte är gott??! ;P

Nu ska jag samla ihop mig för en dag på Ikano (köpcenter i Linköping). Eftersom det är en regnig dag så lär jag inte vara ensam. Men ett par nya hörlurar till mobilen måste inhandlas(musikberoende). Sen var det en sak till....men jag kommer inte ihåg vad. Så det får helt enkelt ersättas med "nått annat".... En ny topp? Ett par byxor? Skor? ;)

Ha de gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar