måndag 23 juli 2012

Nu har jag varit "smal" i ca 2½ år...

Ja, enligt BMI är jag fortfarande överviktig(BMI 26,8), men jag känner mig rätt normalviktig (om man bortser från fluffet på magen).

Men....trots att jag är van att se mig själv i spegeln och faktiskt tycka att jag är rätt lagom så reagerar jag fortfarande när jag ser bilder på mig själv i helfigur med att "jäklar vad jag ser smal ut?!" På nått vis bråkar några demoner med mig om att jag är fet. Knepigt!

Som igår när jag såg kort på mig o syrran. Jag har ju alltid varit den jättetjocka och syrran smal o fin. Men jösses, det är ju inte sååå stor skillnad längre. Ok, jag väger ca85kg(inkl 2-3kg fluff på magen), hon väger...hmm, jag gissar på 65-68kg nånstans. Hon är 6cm kortare än mig.
Det känns som vi båda är inom ramen "normalvikt". Overkligt fast ändå inte....
Och jag kommer aldrig att vilja vara lika smal som henne eftersom min hud har tagit stryk av tiden som tjock och inte vill dra ihop sig riktigt. Jag kommer se ut som ett russin de luxe som jag skulle gå ner 10-15kg till, förmodligen.

85kg. Övervikt. Men är jag tjock?
Jag har nog gett upp tanken på att jag ska sluta reagera när jag ser bilder på mig själv. Kanske är det bra? Det är kanske ett sätt att vara på sin vakt så jag inte går upp alla kilona igen?

120-125kg. Skitfet. Aldrig mer, med tanke på hur mycket bättre jag mår nu än då...

11 kommentarer:

  1. Inte tjock alls! Så himla fin! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Du är helt lagom, bra jobbat med vikten. kram

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen INTE tjock! Jättefin är du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mäh, nu blev jag anonym igen.... Det var jag, Lisa, som skrev :-)

      Radera
    2. Tack! =) Det är nog fluffet på magen som bråkar med mig lite. Känner mig tjock pga det, även fast jag känner mig lagom för övrigt. Men jag ska väl bli av med det oxå. Nångång.

      Radera
  4. Tycker också du är superfin! Har precis själv påbörjat min viktresa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! =) Och lycka till med din viktresa, såg att du kommit en bit på väg!

      Radera
  5. vad duktig du är, hoppas jag får samma resultat nästa år. hur lång tid tod det att gå ner?

    SvaraRadera
  6. Tack! Jag gick ner ca 25kg på 6mån (jan-juli). Fokuserad till tusen. Sen över sommaren gick det lite knackigare, lite upp o ner några kilo. Sen tog jag tag i de övriga 10kg under hösten/vintern. Man kan väl säga att viktresan tog ca14mån. Då hade jag gått ner 36kg.
    Klart du fixar det! Lycka till!

    SvaraRadera