onsdag 17 oktober 2012

Dagens checklista och mina mat-, jobb- och sovtider

Det är ungefär såhär det ser ut varje dag. I alla fall på vardagarna.
Jag tycker om att äta en rejäl middag och därför så "snålar" jag med mina points på frukost & lunch. Känns viktigare att äta rejält innan jag åker till jobbet. Normalt sett så äter jag ingen "mat" på jobbet. Brukar för det mesta se till att jag har några points kvar så jag kan ta nån/några skorpor på rasten kl01, men annars så dricker jag bara vatten eller cola light. Så när jag kommer hem på morgonen brukar det knorra rätt bra i magen =)
Lunchen brukar oftast bli en frukost till eftersom jag inte så så sugen på lagad mat när jag är "nyvaken"...

Frukost kl06.40:
6pp

2½dl lättfil
30g cornflakes
hallon

Sovtid (07.15-ca15.00)

Lunch kl15.30:
7pp

2½dl lättfil
30g cornflakes
2tsk solroskärnor
clementin

Mellis kl17.30:
0pp
clementin

Middag kl19.30:
13pp

Saffranspasta med kyckling & räkor

Mellis kl21:
2pp

1½dl vaniljyoughurt 0,5%
1dl hallon

Jobb inkl restid (21.40-06.30)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar