måndag 22 oktober 2012

Milsrunda, höstdepp, nya kriterier och fokusering!

Ja efter en helg som inte varit i en viktväktares tecken så är det fokusering som gäller. Pointsräkning och sikta mot målet.
Jag är fortfarande jättepeppad och mina utsvävningar som är lite nu o då med fester osv är något jag inte hänger upp mig så mycket på. Jag är medveten om att det inte är bra för viktminskningen, men det är något som måste ingå i mitt liv för att jag ska må bra.
Kan man inte ta kul o följa pointsen ändå? Jodå, och jag gör dom valen oxå. Men lagom är bäst av allt.
Just nu är det inga partyn eller större fester inplanerade så nu får det blir några "vita helger" framöver.

November är i antågande och det är den tråkigaste och mörkaste månaden på hela året. Lite depp, men inget allvarligt. Jag har mått mycket mycket sämre tidigare under höstarna och det var innan jag tog tag i mitt liv. Dels viktresan och även en mental resa jag gjorde samtidigt. Numera kan jag njuta av den höga luften och de färgsprakande träden.
Men av nån anledning känner jag av höstdeppet lite mer i år än vad jag gjort de senaste åren. Och just november när alla löven fallit, när allt dött, är inget kul.
Men jag siktar in mig på att må-så-bra-som-möjligt, trots november!
Så när jag vaknade med höstdepp i kroppen idag så bestämde jag mig för att ta en powerwalk. Jag mår alltid så gott efteråt. Tänkte först gå 6km-rundan, lite lagom. Men det slutade med att jag tog den långa svängen på drygt en mil. Göööörskönt!! =)

Idag fick jag ett telefonsamtal från Hand- och plastikkirurgen ang min bukplastik. Det är tydligen nya kriterier som gäller. Istället för max 82kg är det numera 79kg som gäller. Så jag får vänta ett litet tag till....
Inget nedslående egentligen, jag har ju själv "strulat" i 2½år så jag kan vänta några veckor till ;)

Nu ska jag sluta mig tillbaka i soffan o slötitta lite på tv innan det är dags att åka till jobbet!

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar