måndag 26 november 2012

Tjejkväll, soffhäng & rastlös...

Snart är ännu en mycket trevlig helg till ända...

Egentligen skulle jag ju vara på jobbet nu, men har tagit ledigt. Imorgon ska jag till Hand- och plastikkirurgen på "konsultation" inför en ev bukplastik.
Har ju varit på en sån för några år sen då jag fick en operation godkänd och sen tabbade mig rejält då jag vägde 4kg för mycket då jag fick en tid för operation. Den blev inställd och hänvisad till att gå ner 4kg, helst mer och sen återkomma. Och nu efter ca 2½ år är jag där. Ibland tar det sin lilla tid att komma till skott...
Mer info om detta kommer senare...

I fredagskväll hade jag tänkt kvalitetstid med sonen, men han hade tänkt kvalitetstid med sina kompisar. Så det blev en kväll helt ensam. Och jag får erkänna att det är jäkligt skönt det oxå... =)
Bara vara, surfa på datorn, glo på tv osv...
Sonen & jag hann åtminstone äta middag ihop innan han gav sig av.

Igår kväll kan man väl säga att det blev ombytta roller. Han satt hemma själv och jag hade kvalitetstid med mina vänner. Skillnaden var att han fick både skjutsa och hämta mig ;)
Som vanligt så hade vi jäkligt trevlig. Många gapskratt och mycket babbel. Alldeles för mycket babbel, för när vi väl kom på att vi skulle hinna med krogbesök och dansgolvet oxå var klockan i mesta laget. Men vi gjorde en chansning o rusade ner till haket. Kö. Skulle vi vänta på att få komma in så skulle vi kanske hinna med en halvtimme på dansgolvet, så gick hem igen o fortsatte vårt babbel en stund till...
(Eftersom jag inte frågat mina vänner om lov att lägga in bilder på dom här så suddar jag bort deras identitet här)

Igår hann jag även med ett besök på gymmet. En timmes snabb promenad på bandet och 40-45min styrketräning. Lite förebyggande inför kvällen ;) 
Idag hade jag tänkt ha en riktig slappar dag, men efter några timmar i soffan började jag bli rastlös och när jag även tänkte på allt godis jag stoppade i mig igår kväll så började det krypa i mig rejält.
En tur till gymmet fick det bli. Musklerna fick vila, men ett hårt pass på bandet fick det bli.
 
Efter en timme var jag sjöblöt av svett.... värre än vanligt. Svårt att säga om det beror på att jag tog i mer, eller om det var giftet(socker & alkohol) jag fick i mig igår som ville ut.
Hur som helst så var det ett riktigt skönt pass. Gott när man får den där extra kicken. Jobbigare, men större kick =D
Svett, svett, svett...
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar