torsdag 13 december 2012

-15

Ja för en gångs skull så handlar det inte om kilon, utan om grader...

När jag åkte hem från jobbet i morse sa någon att det var runt -7. Lagom kallt. När jag kom hem o upptäckte att kattmaten var slut o hade två katter snurrandes runt benen så var det ju bara att knalla iväg till macken o köpa en burk. I mjukisbraller. Jäklar vad kallt o det knarrade fint under skorna o det nöp friskt i kinderna....
Väl hemma kollade jag på tempen, -15grader!!!

Samma temperatur har hållt i sig även ikväll. Orkade inte så till gymmet så jag tänkte att jag tar en tur runt kvarteret, så har jag iaf gjort nått. Pälsade på mig vintersviden o gav mig ut. I tjugo minuter. Det fick räcka för idag. Imorrn får det bli gymmet istället.

Tog en bild på den fina rimfrosten i träden, men bilden blev så kass att jag fixade med den lite i photoshop.
Hoppas rimfrosten är kvar i träden imorrn när jag är vaken i dagsljus =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar