fredag 7 december 2012

Upp 0,2kg och ner 1kg och lite fredagsmys!

Ja, det blir ju inte riktigt bra när man tjuvväger sig. Det blir lite upp-o-ner då.

I måndags på tjuvvägningen nådde jag ju min slutgiltiga målvikt på 77,5kg. Men idag visade vågen 77,7kg. Hoppsan!
Men, det är ju trots allt ett helt kilo sen förra fredagen.
Jag är NÖJD!

Har velat lite fram och tillbaka om hur jag ska göra med jämnviktsprogrammet. Men funderingar o input från omgivningen så fortsätter jag på gå-ner-i-vikt-points tills jag har några mer kilo till godo när det gäller min bukplastikoperation. Jag vill verkligen inte riskera att jag väger för mycket den dagen det är dags.
Det brinner inte i knutarna, men jag vill och tänker ligga på god marginal fram till den dagen då det är dags för op.
I december siktar jag på att följa pointsen i veckorna, men det kommer blir lite utsvävningar på helgerna. Som nu i helgen. Ikväll sitter jag o sippar på några glas rött och jag o sonen har käkat en rejäl middag. Imorgon är det glöggkväll med fina vänner.
Nästa helg är det julfest med jobbet och dryga veckan efter är det jul.... Det är mycket nu ;)

Men som sagt, jag håller pointsen på "vardagarna" och försöker tänka till liiite på helgen. Då kanske jag åtminstone håller vikten någorlunda under december.

Den 2 januari har jag anmält mig till "Rivstart 2013" och jag hoppas på det viset får en extra kick efter jul&nyår.

Ikväll har jag haft lite kvalitetstid med sonen. Vi käkade mat och spelade lite kort. Älskar dessa stunder!!

Potatisklyftor, helstekt fläskfile och enkel rödvinssås.




Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar