måndag 3 december 2012

You Can't Fail if You don't Give Up

Jag tror att alla som kämpar med vikten på ett eller annat sätt känner igen innebörden "ursäkter" och "offerkofta".
Hur många gånger skyller man inte ifrån sig? Jag är trött, jag har inte tid, det är mycket nu - ursäkter. Och när det ändå är så förbannat eländigt så kan vi väl ändå vara värda att få strunta i motion & träning nån vecka eller två, vila upp sig lite och äta snacks o godis - offerkoftan.
Jag känner igen mig, gör du?

Livets resa är inte och ska inte vara spikrak. Lite motgångar måste vi har här i livet. Motgångar och utmaningar. Misslyckas ibland, men framförallt lära sig av det det och känna glädjen när man lyckats.
Min viktresa har verkligen inte varit spikrak. Och det har inte varit den enda, skillnaden tidigare är att jag avslutat den. Denna viktresa som jag påbörjat kommer jag aldrig att avsluta, det är en livsresa.
Men jag har kommit till en lyckas station. Jag är i mål! Inte resans mål, utan viktmål. 77,5kg!

Nu fortsätter resan mot nya mål. Jämnvikt, hitta en balans att hålla vikten. Brottas med hinder, ursäkter och offerkoftor. För jag vet att de kommer hälsa på ibland. Men de får inte ta över.

Ja, jag har egentligen inte min vägdag idag, men jag blev så glad när jag ställde mig på vågen så jag kan inte låta bli att ta upp det här

Jag kommer räkna mina propoints som vanligt denna vecka. Alltså på gå-ner-vikt-points. Väger jag 77,5kg eller mindre på fredag så börjar jag på jämnviktprogrammet.

Härliga måndag!!

1 kommentar: