fredag 4 januari 2013

Hälften av "decemberfläsket" borta!

Tack för det!
Nu är det bara resten kvar!
På två dagar har jag gått ner 1,6kg genom att bara sluta småäta och gå tillbaka till mitt älskade VV Online. Det måste ju finnas en sanning i att det man svullar på sig under julen försvinner hyfsat snabbt bara man tar tag i det igen.

3kg kvar sen är det jämnviktsprogrammet som gäller, för första gången i mitt liv! Fantastiskt!

Nu börjar jag verkligen känna av att jag varit ledig ett tag. Det har varit sååå skönt och välbehövligt. Jag hade några tuffa dagar med fyra fester inom en vecka (tacka nej går ju inte ;). Men jag har återhämtat mig och nu börjar jag längta tillbaka till jobbet. Och när längtan finns så vet man att man är nöjd. Är det inte så?

Eftersom det varit en del vindrickande den senaste tiden så har jag även bestämt mig för en vit månad. Det kan jag verkligen behöva. Nu kanske det låter som jag sippar vin varje dag, men så är det ju inte. Men det har blivit nått varje helg.
Så en VIT MÅNAD får det bli!

De senaste två dagarna har jag haft väldigt många besökare på min blogg. Jättekul tycker jag! Anledningen till det är nog troligtvis att jag är med i Rivstart 2013 där min blogg finns länkad i deltagarlistan.
Det inspirerar mig att fortsätta blogga och jag vet att jag inspirerar andra genom att berätta om den resa jag har gjort och den resa jag kommer fortsätta med.

Önskar er alla en god fortsättning på det nya året! Siktar vi in oss på ett kalasår så kommer det bli det. Det finns mycket vi inte kan styra över, gott & ont, men vilken inställning vi ska ha till livet bestämmer vi själva!!

1 kommentar: