onsdag 2 januari 2013

Nytt år, nya mål, nya möjligheter...

Ja, den frasen har man ju lästa några gånger nu. Men lite sant är det ju?

Jag brukar bli lite sentimental och deppig under själva nyårsafton. Kan inte riktigt sätta fingret på det, men det är nog ändå lite ångestladdat att lämna ett år bakom sig och blicka fram mot det nya. Lite separationsångst kanske...
Men jag får klänga fast vid mina minnen istället =)

Nu har jag haft min juledighet, ätit och haft det gott. Jag gav mig ledigt från pointsräknande och tillät mig att äta det jag ville ha.
I såna här lägen blir det ganska tydligt att jag har en "ätstörning" i botten. Direkt ökar portionsstorlekarna, jag tar gärna om och ligger det godis fram så åker det ner. Lite skrämmande, men jag vet att jag kan få kontroll på det igen, så jag tillåter mig. Jag VET att jag alltid måste ha kontroll och det är ingen belastning för mig längre.

Idag har jag öppnat upp Viktväktarna Online igen och nu är det dags att börja fylla i checklistan. Det kommer bli några helvetesdagar med mina sockerdemoner, men jag kommer vinna den striden. Det vet jag.

Hur mycket gick jag upp då??
Från min lägsta vikt den 7 december har jag gått upp 2,9kg. Helt ok kan jag tycka.

Nu siktar jag mot min nya målvikt. Den har ju ändrats några gånger under min resa, men i dagsläget är det 76kg som gäller. Då kommer jag ha ett BMI24.
4,6kg dit.

Nu kör vi!

På väg till nyårsfest

2 kommentarer:

  1. Inte alls faktiskt, det grejar du lätt! Kör hårt och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det va inte farligt mycket...det fixar du på nån vecka :) Nu kör vi! Kram / B-M

    SvaraRadera