lördag 17 januari 2009

Årets premiär i spåret!

Idag har jag gått spåret en timme! Har tagit tid idag och tänkte mäta mina framsteg även där.
1 varv=23min
2 varv=48min
5min till spåret och 5 minuter hem...
Totalt: 58min
Väl hemma ett låååångt och välbehövande stretchpass.

Det tar alldeles för lång tid, men jag släpar runt på 45 kg extra och har noll kondis. Så det ska bli MYCKET bättre!!

Sen reflekterade jag över en sak....
Det är evigheter sen jag gick spåret, ja motionerade överhuvudtaget.
Trots det så gick det mycket lättare i "helvetesbacken" i spåret. Jag trodde inte jag skulle dö idag när jag kommit uppför backen, det har varit en stark känsla förut.
Tänkte först: Oj, tänk att det kan göra så mycket genom att bara äta sundare i 1½ vecka, konstigt...
Men så kom jag på....
För sjutton, jag har ju slutat röka(3månader sen)!!! DET måste det ju bero på (oxå?)??
Det var riktigt skönt att äntligen så känna nån skillnad fysiskt att jag slutat med ciggen.

1 kommentar:

  1. Jättebra gjort!!!Kul och inspirerande att läsa, har själv 35kg att bli av med och startade förra veckan. Kommer gå superbra detta för oss!!

    Lycka till

    Kram

    SvaraRadera