fredag 16 januari 2009

Vanor och fredag...

Jag har förlorat en god vän.
Min bästa kompis.
En onyttig kamrat.
Min godispåse till fredagkvällen

Det känns tomt, sorgligt. Jag saknar mer för att jag inte får... Den förbannade vanan.
Jag dör ju inte om jag inte får nått godis ikväll. Men det känns så tomt.
Det påminner lite om när jag slutade röka för tre månader sen.
Då förlorade jag oxå en god vän. Min cigg. Den saknar jag inte nu.....

Men det går att ta farväl att sina goda kamrater, de som är vanebildande och dåliga för hälsan OCH vikten.
Vi ska ta ett längre uppehåll men vi ska ses igen. Men först måste jag bli av med vanan och begäret.
Sen får du komma och hälsa på i mindre doser, nångång ibland.

Ikväll ska jag byta ut min sockervän mot en god och nyttig middag.
Saffranspasta med kyckling och räkor. Till efterrätt får det bli morotsstavar med nån yoghurtröra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar