onsdag 29 april 2009

ÄNTLIGEN!!

...blev det mer än 1kg! Ja, nästan två!

-1,9kg visade vågen på idag =)
Oj, vad skönt det kändes. Trots ett bröllop och ett födelsedagskalas.
Nu kanske min platå har lossnat lite?

Det är nära nu. Till nästa delmål, tvåsiffrigt. Det målet hade jag till 1juli. Kanske hinner jag ta det inom ett par veckor? Idag väger jag 101kg exakt.
Jag är iaf säker på att jag kommer klara det innan midsommar =)

Jag känner mig så glad! 19,2kg. Tänk att jag klarat av det? Och det har gått så lätt?
Visst har jag trillat dit på godis ibland, och att det gått lite trögt. Men i det stora hela så har det liksom bara flutit på.

Sen blir det ju inte sämre när vinterjackan åkt av och människor jag möter ser att jag har gått ner och jag får höra hur duktig jag är och hur fin jag är.
Senaste igår kväll när jag gick hem från mamma mötte jag en gammal god vän som inte sett mig sen i vintras... Jag blev överöst med en massa positiva komplimanger så jag nästan blev generad =)
Jag har alltid haft svårt att säga att jag är duktig och bra på något. Men när det gäller viktminskningen så tycker jag faktiskt att jag ÄR duktig.
Jag har misslyckats många gånger förut, men den här gången är det nått särskilt...
En viktig del är den här bloggen. Dels får jag skriva av mig, jag får visa min framgångar, jag har läsare och ger min kommentarer och samtidigt har jag lite press.

Så ett JÄTTETACK till mina läsare, ni är delaktiga i min viktminskning och hjälper mig på vägen!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt!!! Stort GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  2. För mig så var det en sådan viktig känsla att få komma ner på två siffrit att den känslan var större en känslan igår.. För har man legat på tre siffrigt så är det underbart att komma dit. Ett stort grattis till ditt minus, du är så duktig och en ära att få följa din resa..

    kramar om

    SvaraRadera