onsdag 15 april 2009

Platå? - det går lite trögt....

-0,5kg den här veckan oxå.

Visserligen så sa jag att jag skulle vara nöjd om det blev +-0 den här veckan eftersom jag firade påsk i söndags med god mat och godis.

Men samtidigt så hade jag jobbat ihop en hög med motionspoints till den dagen.
Jag var ute och gick stavgång/raska promenader ca 30km fördelat på fyra dagar innan påskmiddagen. Måndag-tisdag den här veckan har jag gått 17,7km totalt.

Nu låter jag nog ganska negativ, men jag ÄR nöjd! Men antingen så ska jag motivera mig igenom en platå nu eller oxå är min kropp VÄLDIGT känslig för lite fusk. DET är lite trögt....

Det skulle vara trevligt om vågen visade mer än -1kg nästa vecka =)

Det har gått trögt med måttminskningen oxå. Midjemåttet har stått still i 3 veckor, men idag hade det försvunnit 2cm. Totalt blir det -12cm.

Min viktkurva så här långt....
Jag är fortfarande motiverad, men nu vill jag ha lite mer lön för mödan!

3 kommentarer:

  1. Din kurva är nog det mest fantastiska jag sett! Du bör vara stennöjd, och du är otroligt duktig! Det här kommer gå galant. Om du inte väger dig varje vecka så tror jag din minskning syns ännu mer i dina egna ögon.
    Kram
    B

    SvaraRadera
  2. Hejsan!!!!
    Jag följer ju dig och din kamp med vikten och vill bara ge dig en famn,två famnar med motivation,beröm,styrka och allt annat positivt jag kan komma på:DU är JÄTTEDUKTIG!!!!!!!!!
    Kram från Anette i Öster Edinge

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Söta du.. Jag tror det är viktigt att ha sådan platåer för att kroppen ska komma igång igen.. Det brukar gå med en fart när det sätter igång igen..

    Kämpa på vännen för det kommer att ge resultat och 0,5kg är ju vad man ska gå ner i veckan för en bra och hållbar viktminskning...

    Jag hejar på dig massor och du kommer klara det här..

    Kramar om

    SvaraRadera