onsdag 1 april 2009

Vägningsdag!

Som vanligt så har jag tjuvvägt mig varje dag och det har gått tröööögt den här veckan. Stått kvar på samma, ett par hekto ner o nått hekto upp.
Det har egentligen inte stört mig så mycket utan jag ha mest tänkt att "jaja, kroppen tycker det här är lagom takt". Ser man på min viktminskning de senaste fem veckorna så är det lite varannan-vecka-minskning. Ena veckan har jag gått ner mer, den andra lite mindre.
Kroppen verkar trivas med det.

Jag räknar mina points, råkar jag göra nån lite utsvävning så går jag en extra promenad. Det verkar funka än så länge.

Men, vilket fall... den här veckan stannade vågen på 104,7kg. Alltså en minskning på 0,7kg. Så jag är jättenöjd. Totalt är det 15,5kg och en stjärna till!
Jag kan fortfarande inte tro att det är jag som faktiskt klarat detta! =)

Jag har klarat ett delmål till. Så nu ska jag få en present av syrran och systerdotter. Undra vad det kan vara...
Mitt nästa delmål är att komma under 100-strecket och det målet är satt till "sommaren". för mig är sommaren 1 juli. Det borde jag klara.
Tanken har slagit mig att jag ska flytta delmålet till midsommar, men nä....jag är nöjd om jag klarat mitt delmål till 1 juli. Skulle det bli tidigare så är det bonus.

Idag verkar det vara ett strålande väder ute. Jag har såklart bokat tvättstugan så jag blir låst hemma. Men jag tror minsann jag ska boka om tiden och GÅ hem till mamma och sätta mig vid husknuten och njuta i det fina vädret ett par timmar.

3 kommentarer:

  1. Grattis vännen.. Jätte bra jobbat..
    Du ska vara stolt.. =)

    Jag vet inte riktigt, jag vill just nu väga 70kg men har räknat på 65kg Så stannar jag på 70 så är det ju snart =)

    Du vet jag har gjort den här resan innan när jag var 17 år och då gick jag ner 46kg.. Så nu hoppas jag att det blir sista..

    Jag har ju sagt 35kg men inna där så tror jag iväg så jag hade 4okg att gå ner denna omgång..
    Men nu börjar jag bli trött på att kämpa med vikten, fast jag är medveten om att det kommer jag få göra hela livet...

    Kramar om dig och det är en ära att få följa dig för jag tycker du är så duktig min vän...

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS... du är bara så bra!!!
    kram.

    SvaraRadera
  3. Åh Grattis än en gång till ett underbart resultat!!!

    SvaraRadera